KIRURGIA

Ootustäratav kirurgiateemaline õppepäev ületas mu kõrgeid ootuseid...

Evelin Kimmel

Teema: Kirurgia
Toimumisaeg: 3. detsember
Toimumiskoht: Tartu Ülikooli Kliinikum
Õppejõud: Toomas Ellervee

3. detsembril toimus Tartu Ülikooli kliinikumis kirurgiateemaline õppepäev. Meie juhendajaks osutus prof Toomas Ellervee, kes on samuti südame- ja veresoonte kirurg. Esmalt tutvustas Ellervee ennast lähemalt ja siis alustasime kastis olevate instrumentide ja vahenditega tutvumist. Saime kõiki tarvikuid lähemalt vaadata ja katsuda.


                                                                  
ÕMBLEMINE
Kõigile jagati eraldi nahast katted, et alustada esimesi õmblusi, kasutades nõelahoidjat, pintsette, niiti ja nõela. Õmblemine ei osutunud sugugi lihtsaks, vaid oli oodadavast keerulisem. Kuna ma olen varasemalt üsnagi palju õmblemisega kokku puutunud, siis ma lootsin, et mul on mingisugune eelis, kuid enda praktika põhjal tuli välja, et eelnevad kogemused ei olnudki nii suureks abiks.































Edasi liikusime kirurgia osakonda, kus meile jagati kõigile sinised riided, maskid, mütsid ja sussid.
Grupp jagati mitmeks osaks, mina sattusin koos oma paarilisega operatsioonisaali, kus eemaldati sapipõit. Operatsioon kestis u 1h-1,5h. Kahjuks sapipõit katki ei lõigatud, seega ei saanud ma näha sapikive.

MÕISTED:

KIRURGIA- Arstiteaduse ala, kus haiguste ja väärarengute, ealiste iseärasuste ja vigastuste ravi teostatakse peamiselt operatsioonide (invasiivsete meetodite) abil.



Kommentaarid